أحدث الأخبار

تامر حسني,حلا شيحة,مش أنا,توب إلى الله,حلا تتبرأ من فيلم مش أنا,زواج حلا شيحة ومعز مسعود,الداعية والفنانات

رئيس التحرير
عبد الحكم عبد ربه

«بركاتك يا مسعود».. حلا شيحة لـ«تامر حسني»: استغفر ربنا وتوب.. أنت نجحت بمقاييس الدنيا بس الآخرة لأ»

المؤشر

توبة واستغفار.. ندم واحتقار.. شعر مكشوف وحجاب.. مشاهد رومانسية وبكاء.. مشاعر متعددة تعيشها الفنانة التائبة ـ على حد كلامها ـ حلا شيحة بعد زواجها من الداعية معز مسعود وإعلان توبتها عن أفلامها السابقة وارتدائها الحجاب مرة أخرى.

وبمناسبة عرض فيلم مش أنا وجهت الفنانة التائبة حلا شيحة رسالة للمطرب والفنان تامر حسني: قالة: «الفيلم عمل إيرادات ونجح بمقاييس الدنيا، بس لم ينجح بمقاييس الآخرة، استغفر ربنا يا تامر وتوب عن اللي أنت فيه، وافتكر لما قولت أنا عايز أموت وأنا مش مطرب».

وهاجمت حلا شيحة، تامر حسني وصناع فيلم «مش أنا»، وذلك بعد طرح أغنية «بحبك» التي تم تقديمها في الفيلم عبر قناته الرسمية على «يوتيوب»، والتي ضمت بعض مشاهد متفرقة تجمعها بالفنان تامر حسني.

 
  • حلا تواصل البكاء والاستغفار

وكتب شيحة في منشور عبر حسابها على «إنستجرام»، «أنا اتفاجئت جدا بنزول كليب يجمع مشاهد متفرقة من الفيلم في أيام ذي الحجة المباركة، وخصوصا بعد آخر بوست نزلته وضحت فيه أنا إيه، واتفاجئت أكثر خصوصا بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده إنه هيحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام، ورد الصيف اللي فات، وأكدلي أنه هيحترم رغبتي».

 

وتابعت: «أنا عارفة ومتأكدة أن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف». وأكدت على أنها شعرت بالحزن بسبب الكليب الذي وصفته بـ«ميرضيش ربنا»، متابعة: «بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا.. وأنا عيطت لأني شفت نفسي في المشاهد دي، دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط، أنا مش هتكسف أنا تبت من المشاهد دي وهي لا تصح وأنا غلطت وبصلح، والفن اللي بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقى باطل وميبقاش فن».

ومازالت تعليقات وتوسلات حلا شيحة لصناع الفيلم مستمرة عن رفضها لما قدمته في هذا العمل.